PROJEKT NOWEGO WÓZKA MOTOLOTNIOWEGO

Zaczynam powoli pracę nad wózkiem motolotniowym o przeznaczeniu szkolno-turystycznym.
Założenia są takie:
Motolotnia musi być dość przestronna, o prostej konstrukcji (klasyczna „L” z profila stalowego- spawana) i niezbyt ciężka- pełna owiewka, ale bez „hektarów” zbędnego laminatu, zasłaniającego wszystko co i czego nie trzeba zasłaniać…
Goleń tylna” kompozytowa, przednie zawieszenie- klasyczny widelec amortyzowany. Hamulec tarczowy hydrauliczny na przednią oś, tylną oś, lub wszystkie 3 koła- w zależności od potrzeb. Przedni fotel regulowany- by każdy pilot mógł znaleźć pozycję dla siebie. Motolotnia musi posiadać opcję zabudowy dwusteru dla instruktora.
Przewidywany napęd:
Rotax 912/ BMW serii „K”- z możliwością zabudowy innych jednostek napędowych.

Po prawie 2 tygodniach „zabawy” oto jest! Owiewka do nowego wózka motolotniowego 😉

Założenia były takie, że ma być dość szeroka i przestronna, by można na jej bazie było zbudować motolotnię szkolno-rekreacyjną- maksymalnie dużo miejsca na nogi dla drugiego fotela (pasażer/instruktor) głównie pod kątem zrobienia „dwusteru” dla instruktora. Przedni reflektor zintegrowany, zabudowa chłodnicy w części ogonowej, z wlotami powietrza po bokach…

W tzw międzyczasie przygotowuję napęd 😉

Do motolotni będzie założone 3 cylindrowe BMW, o mocy 75KM.
Piecyk prawie gotowy (biały), czeka na założenie przekładni, obok drugi (srebrny)- ten póki co bez przeznaczenia- „na półkę”- to 4 cylindrowe BMW, 90KM.

Konstrukcja wózka gotowa, pomalowana, owiewka zamontowana 😉

…a tak się prezentuje z silniczkiem BMW 😉

I oto jest- gotowy wózek, silnik wyregulowany, przetestowany, gotowy do oblotu 😉

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *